Tema transversal: Escola i salut.

Objectius:
Reflexionar sobre les conseqüències que pot portar el mantenir relacions sexuals.
Activitats:
Text: Cas de la noia enamorada.
Una amiga em diu que està embarassada del seu noi i que, com se n’assabentin els seus pares tindrà un problema molt gros. Em pregunta si jo conec algun metge de confiança que li pugui provocar un avortament. Jo…
Temps: 20-30 minuts.

1. Formar grups de 4 alumnes. Un alumne llegirà el text als altres. Altre alumne farà de secretari i realitzarà un petit guió resumint les opinions dels membres del grup. Un tercer alumne farà de portaveu i exposarà l’opinió dels membres del seu grup envers el que s’ha llegit. Un quart alumne farà d’observador i anotarà el comportament dels membres del seu grup.
Passat el temps es seguirà un mateix ordre amb tots els grups:

- L’observador del grup llegirà les notes realitzades sobre el funcionament del grup.
- El portaveu del grup exposarà les opinions del grup envers el que s’ha llegit davant de la resta.

2. Preguntes per fomentar el diàleg en petits grups o al grup-classe:

- El cas pot ser real?
- Com reaccionaries davant d’una situació com aquesta?
- Com reaccionarien els teus pares?
- Creieu que s’han de demanar aquestes proves per demostrar l’amor o que aquesta actitud és pur egoisme per part del noi?
- És veritat que si portes preservatiu se’t considera una noia “fresca” disposada a tot?
- Un embaràs a l’adolescència, et canvia la vida? Explica per què?
- Conseqüències de deixar a una noia embarassada (per a nois)
- Conseqüències de quedar-te embarassada (per a noies)
- A quin membre de la parella provocarà més dificultats? A la noia, al noi o a ambdós?
- Com solen reaccionar , en general, les famílies davant d’embarassos imprevistos?
- Quines solucions solen donar a la parella quan sorgeix aquest problema?
- Què passa si la noia no té parella i s’ha quedat embarassada de relacions esporàdiques?

Podem finalitzar amb un debat.
Temes possibles a tractar:
. Relacions sexuals completes amb l’altre sexe durant l’adolescència.
. Anticonceptius en les relacions sexuals.
Una part de la classe defensarà arguments a favor i l’altra part en contra.
. Avortament.
Una part de la classe defensarà arguments a favor i l’altra part en contra.